Učitelé se v Praze seznamují s novými formami výuky dějepisu

Ústav pro studium totalitních režimů dnes v Praze zahájil třídenní letní školu pro učitele. Jejím mottem je otázka K čemu nám jsou dějiny? Cílem akce, které se letos účastní přes dvě stě pedagogů, je bavit se o tom, jak ve výuce probírat důležité historické události a jak vnímat jednání jejich protagonistů.
V průběhu workshopů se učitelé také seznamují s novými materiály pro výuku dějepisu, jako je například digitální aplikace Historylab nebo nová badatelská učebnice. "Nejde jen o výklad prostřednictvím ilustrativních obrázků, ale vybrali jsme klíčová témata, ke kterým žáci přistupují v roli badatelů a snaží se odpovídat na badatelské otázky, např. jakým způsobem změnila šedesátá léta svět a život lidí. Také podněcujeme k debatě nad dopady klíčových událostí a nad jejich příčinami," sdělil Proglasu Jaroslav Najbert z oddělení vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů.
S pomocí interaktivních nástrojů žáci v digitální dílně analyzují dobové dokumenty, historické fotografie, mapy, zvukové záznamy a další prameny. Katalog cvičení je k dispozici i online.