Slovenská média přijala nový reklamní spot k referendu o rodině

4. února 2015 Události Autor: Lucie Švestková

Po tom, co slovenská média odmítla vysílat reklamní spot k referendu o rodině, nabídla Aliance za rodinu nové propagační video. To přijala zpravodajská televize TA3 a zařadila ho do vysílání.

Občané Slovenska se mohou tento víkend v referendu vyjádřit, zda jsou pro označení manželství jako svazku výhradně muže a ženy, zda souhlasí s adopci dětí homosexuálními páry a zda by měly děti povinně absolvovat sexuální výchovu ve školách.

Nové video je založeno na výpovědi vodního slalomáře Mateje Beňuše a režiséra Juraje Jakubiska. "V 21. století je snaha nahradit přirozené umělým. Luxusní značky se ochraňují a přitom se neochraňuje ta značka, která v podstatě reprodukuje život. Ta zůstává bez ochrany. Namísto toho, aby společnost podporovala rodinu, vytváří jakési náhradní režimy, které vždy zůstanou jen náhradní,"  uvedl ve spotu Jakubisko.

Původní spot odmítly vysílat slovenské komerční televize s tím, že komunita lidí s homosexuální orientací nemá na kampaň takové finanční prostředky jako druhá strana. Zařazení spotu jedné ze stran by se podle nich mohlo považovat za vyjádření stanoviska pro nebo proti referendu. Spoty neodvysílala ani veřejnoprávní televize, která odmítnutí zdůvodnila legislativou. "Naše stanovisko není věc našeho postoje. Má formální charakter a neznamená náš postoj k referendu, ale postoj ke všem takovým volebním událostem, jaké byly doposud," uvedl její Generální ředitel Václav Mika.

Spot od pondělí vysílají pouze některé rozhlasové stanice a křesťanská televize Lux. Aliance za rodinu má výhrady vůči slovenským televizím, které odmítly reklamní spoty vysílat a zvažuje podání antidiskriminační žaloby.

Darujte Proglas!

 

Regiony

Regiony