Rodiče často upřednostňují své představy před dovednostmi dětí, říká psycholožka

Rodiče často upřednostňují své představy před dovednostmi dětí, říká psycholožka
23. června 2020 Události Autor: Anna Janošková

Blíží se předávání vysvědčení a s ním i mnohá očekávání rodičů, jaké známky jejich dítě domů přinese. V době epidemie děti nechodily do školy, a tak mnohé neměly klasickou výuku, na kterou jsou zvyklé. O tom, jak se tato situace projeví na jejich vysvědčeních a jak rodiče přistupují k hodnocení výstupů dětí, jsme si v dopoledním magazínu povídali s psycholožkou Hanou Heindorferovou.

„Je důležité s dítětem mluvit a probrat s ním rozdíl mezi tím, co čekám já a co ono má za konečný výsledek,“ řekla Proglasu Heindorferová, která dále uvedla, že se většinou setkává s rodiči, kteří s dítětem komunikují přes celý školní rok a výsledkem tak nejsou zaskočeni. Podle ní však jde o dlouhodobý proces, na kterém s dítětem společně musejí pracovat. Děti mají často pocity selhání nebo viny a je úkolem rodičů, aby je podpořili, probrali s nimi jejich schopnosti a dovednosti a naopak přijali to, že jsou dítě jiné než oni.

„S odměňováním bych to nepřeháněla, protože známky jsou práce dětí a motivací by jim neměla být nějaká odměna. Preferuju spíš oslavu konce školního roku v nějaké cukrárně,“ sdělila dál Heindorferová. Letos byl školní rok navíc pozměněný koronavirovou krizí, ve které byli rodiče i děti ve větší nejistotě a zátěži, a proto bude radost z konce o to výraznější.

NyníPísně
Píseň: Střechy (2023); Interpret: CrossOver Sextet; Album: Novotný M./CrossOver Sextet: Uprostřed času
05:40Radio Vatikán (slovenské...
05:57Myšlenka na den
06:00Dnešní evangelium
06:05Ranní chvály
06:20Duchovní slovo
06:25Ranní proud

Darujte Proglas!

 

Regiony

Regiony