Sociolog Volek: Premiér svým „Čau lidi“ privatizuje krizovou komunikační agendu státu

Předseda vlády oznamující zásadní sdělení ve svém soukromém pořadu na Facebooku, Ministerstvo zdravotnictví hledající šéfa své komunikace na portálu Jobs.cz nebo zmatené tiskové konference s omezeným přístupem jen pro některé novináře – i to jsou projevy vládní komunikace v posledních měsících. Rozebrali jsme ji se sociologem médií Jaromírem Volkem.
„Vláda zatím zrealizovala jen velmi nezdařené pokusy o očkovací kampaň, ačkoliv v této chvíli se ani nedá mluvit o kampani. Nyní, kdy za sebou máme téměř rok epidemie, vláda stále jen hledá – chápal bych to v březnu, v dubnu, v květnu. Těžko tomu ale rozumět v lednu dalšího roku, kdy víme, jaké je zadání, máme náznaky vakcinace, ale kampaň se stále jenom hledá. Vláda by měla mít jasnou strategii, aby profesní skupina marketérů měla co podporovat. Velmi těžko se vymýšlí videospot v situaci, kdy vláda neví, co chce,“ odpovídal Volek na otázku, jak se vládě daří informovat o očkovací strategii.
Jeden z předních českých mediálních odborníků později v rozhovoru komentoval také pořad „Čau lidi“ premiéra Andreje Babiše, který v posledním vydání zveřejnil podle svých slov „exkluzivní“ informace o očkovací strategii vlády: „Z pohledu komunikace tak zásadní informace, jako je strategie týkající se zdravotního stavu populace, zveřejněná na privátním kanále, je v podstatě privatizace krizové agendy státu.“
Jak Jaromír Volek pohlíží na hledání šéfa komunikace s veřejností Ministerstva zdravotnictví prostřednictvím webu Jobs.cz a jak hodnotí snahu ministra školství o přiblížení se studentům prostřednictvím účtu na Instagramu? Dozvíte se při poslechu druhé poloviny záznamu celého dnešního vydání 13+.