Účastníci závodu Railtour vlakem a pěšky procestují v pěti dnech celou republiku

Dnes ráno v Olomouci odstartoval 13. ročník celostátního závodu Railtour. Dvacet závodících týmů se při něm může přesouvat pouze pěšky nebo vlakem. Cílem závodu je dobývat checkpointy situované často na výjimečných místech Česka.
Bodově ohodnocené jsou podle dosažitelnosti a vzdálenosti od nejbližšího vlakového nádraží. Soutěžící mohou sbírat body až do pátku, kdy v 16 hodin v Olomouci u brány do Korunní pevnůstky závod skončí.
Při získávání bodů je pro týmy důležité pořadí, v jakém se k danému checkpointu dostaví. Proto je kromě rychlosti pro závodící také důležitá strategie, kterou si pro přesouvání po Česku zvolí. Jaké tři hlavní strategie si závodníci nejčastěji vybírají, Proglasu přiblížil pořadatel a také účastník závodu Railtour Jan Havelka: „První strategie je dobývat checkpointy tady na Moravě a sbírat tak rychle body. Druhou variantou je snažit se odjet co nejdál. To znamená nasednout na vlak někam třeba do Plzeňského kraje. Zároveň ale soutěžící musí doufat, že ten stejný směr si nezvolil ještě nějaký další tým. Třetí strategií je to, že některé týmy jdou jen horské etapy. Horská etapa zahrnuje tři checkpointy v řadě za sebou v celkové trase přibližně 30 km. Takových horských etap máme dohromady sedm. Jsou týmy, které jsou na tom fyzicky dobře a volí právě tyhle náročnější trasy.“
Poslechněte si celý rozhovor o závodu Railtour, který s jeho organizátorem Janem Havelkou na Proglasu vedla Anežka Hlávková.