Na zavedení slovního hodnocení nebyla vhodná doba, kritéria jsou složitá, říká ředitelka ZŠ

Na zavedení slovního hodnocení nebyla vhodná doba, kritéria jsou složitá, říká ředitelka ZŠ
26. ledna 2021 Události Autor: Anna Janošková

Pololetní vysvědčení dostanou v tradiční papírové podobě většinou jen žáci prvních a druhých tříd, a žáci speciálních škol, které mají prezenční výuku. Ve čtvrtek tak většina obdrží ocenění své půlroční práce elektronickou formou. Velká část škol i přes doporučení ministerstva školství hodnotila své žáky a studenty i v době mimořádných podmínek pomocí známek.

Do školy v současnosti docházejí pouze žáci prvních a druhých tříd, ti také většinou jako jediní dostanou vysvědčení nebo výpis známek v papírové podobě. Jen výjimečně si mohou vyzvednout vysvědčení osobně ti ostatní, a to při individuální konzultaci nebo na vrátnici školy.

Ředitelka Cyrilometodějské církevní základní školy v Brně Pavlína Vojtěchová Proglasu popsala: „Prvňáci a druháci si pro výpis půjdou. Všichni mají známky zpřístupněné ve školním informačním kanálu Edookit. Výpis je ale připravený ve škole, takže pokud by někdo potřeboval, může přijít. Dostane ho buď na osobní konzultaci učitel-žák nebo na vrátnici,“ řekla a dodala, že podle ní budou takové situace ojedinělé: „Všem žákům dáme papírové výpisy, až se vrátí do škol. Žáci devátých ročníků, kteří je často potřebují, dostanou vyplněné přihlášky ke vzdělávání od nás, navíc vše mají v té elektronické formě. Od mnoha ředitelů gymnázií taky vím, že se toto vysvědčení často v přijímacích kritériích počítat nebude.“

I přes doporučení ministerstva školství hodnotí většina škol pomocí známek, doplňující slovní hodnocení dá třetina z nich, pouze slovní jen zhruba 10 procent. „Na výpisech budou mít u nás žáci známky. Hodnotíme slovně, když si rodiče požádají, a tak to bylo i teď. Přejít na úplné slovní hodnocení je dlouhodobý proces, musí s tím souznít učitelé, žáci i rodiče. Vypracovat ta kritéria je docela náročné, je to proces, který je třeba připravit dopředu. Pořád o tom diskutujeme, ale teď na jeho zavedení nebyla správná doba,“ popsala ředitelka Vojtěchová způsob hodnocení v brněnské škole a důvody nevyslyšení doporučení ministerstva.

Darujte Proglas!

 

Regiony

Regiony