Kláštery hledají nové způsoby prodeje svých výrobků
Za účelem pomoci klášterům s finančními problémy v souvislosti s pandemií vznikla ve Španělsku mimo jiné nadace DeClausura. Její první iniciativa "En todo lo importante", v překladu Ve všem důležitém, má podpořit internetový prodej ručně dělaných výrobků z přibližně 700 klauzurních španělských klášterů. V současné situaci mají totiž mimořádně omezené možnosti napřímo prodávat své výrobky, které jsou většinou hlavním zdrojem jejich příjmů. Podobnou situaci řeší i české řády a kongregace.
"Ve všem důležitém" proto připomíná, že v každém klášteře, kde se vyrábějí chutné labužnické produkty, žijí řeholníci a řeholnice, kteří se za nás nepřetržitě modlí. Zajímavostí je, že z celkového počtu klauzurních sester na světě žije každá třetí v některém ze španělských klášterů. Ředitel nadace DeClausura Agustín de Asis pro agenturu Aciprensa podotýká, že "klauzurní řeholníci byli a jsou s námi v našich nejdůležitějších životních okamžicích, ačkoliv nás neznají. Každý den se za nás modlí a obětují."
I v České republice nyní vznikají internetové obchody nabízející výrobky řádových sester a bratří. Mezi nejnověší patří eshop s církevními potřebami a náboženskými předměty, který provozuje Kongregace Sester Učednic Božského Mistra. Jmenuje se Liturgický apoštolát. Stálicí na trhu je internetový obchod www.klasterniprodukty.cz, který se soustředí především na potraviny z vícera klášterů. Některé z nich provozují eshopy i samostatně, jako např. benediktini, trapisté, apod.