Charita na Slovensku rozbíhá kampaň “Co je domov?“

O dnešní připomínce Světového den uprchlíků spouští Slovenská katolická charita kampaň “Co je domov?“. Jejím prostřednictvím chce veřejnost pozvat k zamyšlení nad významem domova a důvody, pro které někteří lidé své domovy opouštějí.
Kampaň je součástí 3letého evropského projektu MIND (Migration, INterconnectedness, Development) zaměřeného na zlepšování porozumění vztahů mezi migrací a trvale udržitelným rozvojem. Tato snaha 12 organizací 11 evropských zemí by měla přispět k vytvoření lidské společnosti, která se neuzavírá a dokáže být lidskou a ochotnou poskytnout pomoc člověku v nouzi a zároveň si uchovat zvyky, tradice a hodnoty, které jsou součástí naší identity.
„Heslem Slovenské katolické charity je být blízko člověku bez rozdílu vyznání, národnosti či politického smýšlení. Naši aktivitu směřujeme k tomu, aby se společnost stala vnímavou vůči potřebám těch, kteří jsou nucení vykořent se ze svého přirozeného prostředí a začít život v nové zemi. I Slováci jsou národem migrantů, především ekonomických. O to víc bychom se měli pokusit pochopit důvody, které lidi nutí vydat se na cestu do neznáma.“ Říká generální sekretář Slovenské katolické charity Erich Hulman.
Slavnostní zahájení projektu a kampaně u Brány Svobody na bratislavském Děvíně provázela výstavka kreseb dětských z celého světa, které zpřítomňují jejich pohled na téma „Co je domov“. Ta se dále přesune do bratislavských obchodních center (Shopping Palace 2. – 8. 7. ; Eurovea 9. - 11. 7.). Tuto putovní expozici si pak v průběhu tří let trvání projektu bude moci veřejnost prohlédnout v dalších městech po celém Slovensku. Jejich seznam nabízejí pořadatelé na stránkách www.charita.sk/projekt-mind.
Slovenská katolická charita se už v minulosti prezentovala kampaní „Láskou proti extrémismu“, která odmítla ideologii nenávisti. Na stále silnější šíření extrémismu společností poukazovala heslem „Extrémní může být láska, ne nenávist“.